ایمپلنت یا ارتودنسی؟ کدام اولویت دارد؟

اول ایمپلنت یا ارتودنسی؟ کدام اولویت دارد؟

داشتن چهره زیبا برای بسیاری از افراد اهمیت دارد. دندان‌ها نقش بسیار مهمی بر زیبایی چهره ایفا می‌کنند. بنابراین اگر شما دندان‌هایی صاف و بدون ایراد داشته باشید، چهره‌ای جذاب‌تر نیز خواهید داشت. از جمله بهترین روش‌هایی که می‌توانید به بهبود فرم دندان‌های خود کمک کنید، می‌توان به ارتودنسی و ایمپلنت اشاره کرد.

ارتودنسی نقش بسیار مهمی در نظم بخشیدن به دندان‌ها داشته و ایمپلنت هنگامی استفاده می‌شود که شما نیاز به کاشت دندان داشته باشید. در برخی شرایط باید هم ایمپلنت و هم ارتودنسی انجام دهید. به همین دلیل ممکن است برای شما سوال پیش آید که از میان ایمپلنت یا ارتودنسی کدام یک اولویت دارند؟ برای پاسخ به این سوال با ما همراه باشید تا در ادامه به بررسی ایمپلنت و ارتودنسی و اولویت هر یک بر دیگری بپردازیم.

برای دریافت مشاوره با ما در تماس باشید:

راه های تماس با ما :

آدرس کلینیک مرکزی: تهران، شریعتی، بالاتر از پل سید خندان، خیابان خواجه عبدالله انصاری، پلاک ۱۷۲ طبقه اول، واحد ۵

ایمپلنت یا ارتودنسی؟

ایمپلنت چیست؟

ایمپلنت روشی برای جایگزین کردن دندان‌های از دست رفته است. در این روش ابتدا معاینات لازم انجام شده و دندان‌های بیمار مورد بررسی قرار می‌گیرند. همچنین دهان از لحاظ بیماری‌های لثه و دندان‌های پوسیده نیز معاینه می‌شود.

ایمپلنت دندانی به معنای کاشت دندان با استفاده از پین‌های باریک از جنس تیتانیوم در داخل استخوان فک است که پس از پیچ شدن به استخوان فک، روکش دندان با رنگ طبیعی روی آن قرار می‌گیرد. این روش به عنوان یک روش درمانی ثابت شناخته می‌شود.

ارتودنسی چیست؟

 دندان‌ها به دلایل مختلفی دچار نامنظمی می‌شوند. یکی از دلایلی که سبب نامنظم شدن دندان‌ها خواهد شد، بالا رفتن سن است. با بالا رفتن سن دندان‌ها به جلوی دهان حرکت کرده و روی هم قرار می‌گیرند. یکی از بهترین روش‌ها برای درمان این مشکل ارتودنسی است.

در این روش درمانی دندان‌ها به وسیله ابزار ارتودنسی مرتب شده و بسیاری از ناهنجاری‌های فک و دندان نیز برطرف خواهند شد. در واقع هدف از ارتودنسی منظم کردن دندان‌های بالا، پایین یا هر دو است. براکت‌ها به عنوان مهم‌ترین اجزای اصلی ارتودنسی شناخته می‌شوند که انواع مختلفی داشته و بر اساس شرایط فرد و موقعیت دندان‌ها برای او تجویز خواهند شد.

مطالعه بیشتر :  روکش پی اف ام (PFM) چیست؟ + قیمت، ویژگی‌ها و طول عمر

برای دریافت مشاوره با ما در تماس باشید:

راه های تماس با ما :

آدرس کلینیک مرکزی: تهران، شریعتی، بالاتر از پل سید خندان، خیابان خواجه عبدالله انصاری، پلاک ۱۷۲ طبقه اول، واحد ۵

ارتودنسی

اولویت با ارتودنسی است یا ایمپلنت؟

اگر مردد هستید که میان ارتودنسی یا ایمپلنت کدام یک را اول انجام دهید، باید با مواردی آشنا باشید. به عنوان مثال اگر از لحاظ اولویت بخواهید هر یک از این کارها را انجام دهید، اولویت با ارتودنسی است. با انجام ارتودنسی فضای کافی برای گسترش دندان‌ها وجود دارد. در صورتی‌که دندان‌ها کج بوده و حالت خود را از دست داده باشند، از ارتودنسی استفاده می‌شود.

با انجام ایمپلنت پس از ارتودنسی دندان‌هایی کاملا مرتب خواهید داشت و زیبایی دندان‌های شما دوچندان می‌شوند. البته اگر دندان‌های منظم دارید، نیازی به ارتودنسی نخواهد بود و تنها کافی است با استفاده از روش ایمپلنت وضعیت دندان‌های خود را بهبود ببخشید.

آیا امکان انجام ارتودنسی با دندان های روکش شده وجود دارد؟

برخی از افراد پیش از آنکه نسبت به ارتودنسی دندان‌های خود اقدام کنند، دندان‌های خود را روکش کرده‌اند. انجام روکش دندان یکی از حساس‌ترین روش‌های درمانی است که پس از انجام آن به مراقبت‌های بسیاری نیاز است.

به همین دلیل ممکن است برای برخی سوال پیش آید که ارتودنسی به دندان‌های روکش‌شده آسیب می‌رساند یا نه. در پاسخ به این سوال می‌توانیم بگوییم که امکان ارتودنسی دندان‌های روکش‌شده وجود دارد. اما برای این کار باید شرایط خاصی را در نظر بگیرید.

ایمپلنت یا ارتودنسی

 دندانپزشک با انجام مراقبت‌های کامل ارتودنسی را به گونه‌ای انجام می‌دهد که به روکش‌ها آسیبی وارد نشده و از شل شدن آن‌ها جلوگیری شود. در برخی مواقع نیز دندانپزشک ممکن است ارتودنسی دیمون را به شما پیشنهاد دهد.

در این نوع ارتودنسی از براکت‌های متحرک استفاده شده که فشار کم اما مستمری به دندان‌ها وارد می‌کنند. بنابراین به دلیل فشار کم، امکان آسیب به ریشه دندان‌ها تا حد قابل‌توجهی کاهش می‌یابد. البته امکان استفاده از پلاک‌های شفاف یا ارتودنسی شفاف یا الاینر نیز در این روش وجود داشته که سبب غیر قابل تشخیص شدن ارتودنسی خواهند شد.

ایمپلنت یا ارتودنسی

مزایای انجام ارتودنسی پیش از ایمپلنت

اگر میان انتخاب اولویت برای ایمپلنت یا ارتودنسی مردد هستید، باید بدانید که مزایای ارتودنسی پیش از ایمپلنت دندان بیشتر از انجام آن پس از ایمپلنت است. در واقع ارتودنسی پیش از ایمپلنت دندان بر اصلاح دندان‌های نامرتب، افزایش سلامت کلی دهان و بهبود عملکرد بایت نقش مهمی دارد. از جمله مزایای ارتودنسی پیش از ایمپلنت دندان می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

1.مرتب کردن دندان ها

 ارتودنسی به مرتب کردن دندان‌های کج کمک کرده و لبخندی زیباتر برای شما به ارمغان می‌آورد. با مرتب شدن دندان‌ها، ایمپلنت دندان را می‌توان با دقت بیشتری انجام داد و نتایج بهتری به همراه خواهد داشت.

2.کمک به حفظ دندان های طبیعی

با انجام ارتودنسی دندان‌ها صاف شده و فشار کمتری روی دندان‌های طبیعی وارد می‌شود. به همین دلیل مشکلات احتمالی برای دندان‌های طبیعی تا حد قابل‌توجهی کاهش می‌یابند.

3.اصلاح بایت

ارتودنسی به مسائل مربوط به اوربایت، آندربایت و کراس بایت کمک کرده و اصلاح این مشکلات پیش از ایمپلنت سبب می‌شود که ایمپلنت‌ها در یک بایت پایدار ادغام شوند. در نتیجه عوارض احتمالی تا حد قابل‌توجهی کاهش می‌یابند.

4.بهبود مشکلات دهان و دندان

نامرتب بودن دندان‌ها، بهداشت دهان و دندان را با مشکل مواجه کرده و سبب پوسیدگی دندان و مشکلات مربوط به لثه خواهد شد. با انجام ارتودنسی فضای بیشتری برای دندان‌ها ایجاد شده و سبب می‌شود که تمیز کردن آن‌ها راحت‌تر شود.

ایمپلنت یا ارتودنسی

5.ایجاد ظاهر زیباتر

ارتودنسی نه تنها باعث عملکرد بهتر دندان می‌شود، بلکه به بهبود ظاهر کلی لبخند نیز کمک بسیاری می‌کند. بنابراین ارتودنسی به مرتب کردن دندان‌ها و افزایش اعتماد به نفس شما نیز کمک خواهد کرد.

6.حفظ استخوان و بافت لثه

ارتودنسی سبب حفظ یکپارچگی استخوان و بافت لثه می‌شود. زیرا هنگامی‌که دندان‌ها نامرتب هستند، استخوان‌ها و لثه تحلیل می‌روند. بنابراین اصلاح دندان‌ها پیش از ایمپلنت به حفظ سلامت و ثبات ساختارهای نگهدارنده کمک کرده و موجب موفقیت ایمپلنت خواهند شد.

ایمپلنت

در چه شرایطی می‌توان پیش از ارتودنسی ایمپلنت انجام داد؟

اگر برای شما سوال است که میان ایمپلنت یا ارتودنسی کدام یک را اول انجام دهید، باید بدانید که ارتودنسی بر ایمپلنت اولویت دارد. اما در شرایطی می‌توان پیش از ارتودنسی ایمپلنت انجام داد. اگر تعداد دندان‌های از دست رفته یا به شدت آسیب‌دیده بسیار زیاد باشد، می‌توان ایمپلنت را اولویت قرار داد. اما به طور کلی برای انجام ایمپلنت یا ارتودنسی به صورت همزمان بهتر است با یک متخصص ارتودنسی ماهر و یک جراح دهان یا ایمپلنتولوژیست مشورت نمایید.

ارائه خدمات ایمپلنت و ارتودنسی در کلینیک دکتر صنفی

اگر دندان‌های شما هم نیاز به ارتودنسی و هم نیاز به ایمپلنت دارد، باید به یک کلینیک دندانپزشکی مجرب مراجعه کنید. کلینیک دندانپزشکی دکتر اردوان صنفی یکی از مجهزترین کلینیک‌ها بوده که از متدهای روز دنیا برای بهبود عملکرد دندان‌های شما عزیزان استفاده می‌کند. اگر نیاز به مشاوره در مورد ایمپلنت یا ارتودنسی را دارید، می‌توانید به صورت اینترنتی و رایگان وقت مشاوره خود را رزرو کنید.

ارتودنسی و ایمپلنت به عنوان روش‌های درمانی و زیبایی متداول شناخته شده که بسیاری از افراد از این دو روش استفاده می‌کنند. برای بهبود وضعیت دندان با استفاده از این دو روش توجه به نکاتی اهمیت دارد.

برای تشخیص اینکه میان ایمپلنت یا ارتودنسی کدام یک را اول انجام دهید، مراجعه به یک کلیک دندانپزشکی معتبر بسیار اهمیت دارد. با مراجعه به کلینیک دندانپزشکی دکتر اردوان صنفی می‌توانید از بهترین زمان انجام ایمپلنت یا ارتودنسی اطلاعات لازم را کسب کرده و از خدمات این کلینیک با مناسب‌ترین قیمت و بالاترین کیفیت بهره‌مند شوید.

ما در کلینیک دکتر اردوان صنفی خدماتی دیگری نیز ارائه می دهیم که شامل موارد زیر است:

 

برای دریافت مشاوره با ما در تماس باشید:

راه های تماس با ما :

آدرس کلینیک مرکزی: تهران، شریعتی، بالاتر از پل سید خندان، خیابان خواجه عبدالله انصاری، پلاک ۱۷۲ طبقه اول، واحد ۵

این مطلب را به اشتراک بگذارید
نویسنده سایت
نویسنده سایت
مقالات: 35

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×

سلام دوست من. لبخند شما برای ما مهم است.

برای مشاوره در واتساپ به ما ملحق شوید

× ما آماده ارائه مشاوره هستیم