تفاوت ایمپلنت و لمینت

تفاوت ایمپلنت و لمینت دندان + مزایا و معایب، کاربرد و طول عمر

ایمپلنت و لمینت دندان هر کدام در شاخه زیبایی دهان و دندان قرار گرفته‌اند. ایمپلنت ریشه‌ای از دندان مصنوعی است که اغلب با تیتانیوم ساخته می‌شود. در واقع ایمپلنت می‏تواند جایگزینی برای دندان طبیعی باشد. ایمپلنت به گونه‌ای است که در استخوان فک لنگر می‌اندازد و دندان از دست رفته را درمان می‌کند.

همچنین لمینت از دیگر خدمات پرطرفدار دهان و دندان است که به زیبایی دندان‌ها می‌افزاید. فرآیند نصب لمینت به گونه‌ای است که لایه نازکی از مینای دندان را تراشیده و آن را با لایه‌ای شفاف و ظریف که اغلب از جنس سرامیک، پورسلن و کامپوزیت هستند، پوشش می‌دهند.

تفاوت ایمپلنت و لمینت

لمینت باعث سفیدی چشمگیر دندان‌ها می‏شود و تفاوت ایمپلنت و لمینت بیشتر در کاربرد آن‌ها است. دکتر اردوان صنفی یکی از مجرب‌ترین جراحان و دندانپزشک‌هایی است که شما می‌توانید با خیال راحت برای ارائه این خدمات به کلینیک تخصصی ایشان مراجعه کنید.

برای دریافت مشاوره با ما در تماس باشید:

راه های تماس با ما :

آدرس کلینیک مرکزی: تهران، شریعتی، بالاتر از پل سید خندان، خیابان خواجه عبدالله انصاری، پلاک ۱۷۲ طبقه اول، واحد ۵

مزایای ایمپلنت چیست؟

ایمپلنت از مزایای متعددی برخوردار است و همین موضوع باعث شده است که افراد زیادی از ایمپلنت به عنوان جایگزین دندان طبیعی استفاده کنند. شباهت ظاهری و کاربردی به دندان طبیعی یکی از مهم‌ترین مزیت‌های ایمپلنت محسوب می‏شود. این شباهت به اندازه‌ای است که هیچکس بدون چشم مسلح قادر به تشخیص آن از دندان طبیعی نیست. ایمپلنت بدون ایجاد مشکل در صحبت کردن، جویدن، مسواک زدن و نخ دندان کشیدن همانند یک دندان طبیعی وظیفه‌اش را انجام می‌دهد. همچنین ایمپلنت در حفاظت از استخوان فک نقش بسزایی دارد و همین باعث می‌شود که شما دیگر نگران افتادگی پوست خود بر اثر نبودن دندان طبیعی نباشید. از دیگر مزیت‏های ایمپلنت می‏توان به موارد زیر اشاره کرد:

دوام بالا

از زمانی که ایمپلنت در فک جایگذاری می‌شود، تا بیش از 20 سال دوام می‌آورد. در واقع در صورتی‌که از آن‏ها مراقبت‌های لازم صورت بگیرد، دوام مناسبی خواهند داشت. البته با گذشت زمان ممکن است روکش‌ها و پل‌های دندانی دچار آسیب شوند و نیاز به تعویض داشته باشند. اما با این وجود ایمپلنت بدون آسیب باقی خواهد ماند. در صورت مراقبت‌های لازم و کامل، ایمپلنت قادر است تا یک عمر دوام داشته باشد.

مطالعه بیشتر :  مراحل انجام لمینت دندان + عکس و نحوه نصب

تفاوت ایمپلنت و لمینت

محافظت از سلامتی دندان های مجاور

پل‌های دندانی به دلیل برخورداری از استحکام زیاد به دندان‌های بغلی خود تکیه می‌کنند. در صورتی‌که ایمپلنت‌های دندانی با استخوان فک جوش می‌خورند. این فرآیند باعث می‌شود که فشار به بقیه دندان‌ها وارد نشده و دندان‌های مجاور سالم بمانند.

مراقبت راحت

مراقبت از ایمپلنت هیچ تفاوتی با مراقبت از دندان طبیعی ندارد. در واقع برای مراقبت از ایمپلنت باید راهکارهایی ساده از جمله استفاده مسواک و نخ دندان را به کار برد. مراجعه مرتب به دندانپزشک نیز برای چکاپ و بررسی سلامت دندان در مراقبت از ایمپلنت اهمیت دارد.

معایب ایمپلنت چیست؟

ایمپلنت مانند هر روش درمانی معایبی نیز دارد. به عنوان مثال عمل جراحی و عوارض آن و همچنین طولانی شدن فرآیند درمان از معایب ایمپلنت به شمار می‏آیند. یکی دیگر از معایب ایمپلنت این است که برای انجام آن به هزینه زیادی نیاز است. از دیگر معایب ایمپلنت این است که احتمال دارد درمان ایمپلنت برای برخی از افراد مناسب نباشد. این مورد باید توسط دندانپزشک متخصص تشخیص داده شده و در این صورت راه‌های دیگری به این افراد پیشنهاد می‌شود.

برای دریافت مشاوره با ما در تماس باشید:

راه های تماس با ما :

آدرس کلینیک مرکزی: تهران، شریعتی، بالاتر از پل سید خندان، خیابان خواجه عبدالله انصاری، پلاک ۱۷۲ طبقه اول، واحد ۵

مزایای لمینت چیست؟

لمینت دندان از مزایای چشمگیری از جمله افزایش زیبایی دندان‌ها، ظاهر طبیعی لمینت، به کارگیری آن برای تمام رده‌های سنی، روکش مستحکم و با دوام، نگهداری راحت و سفید شدن رنگ دندان‌ها به طور دائمی برخوردار است. همچنین درمان مینا دندان و ایجاد اعتماد به نفس برای افراد از دیگر مزایای مهم لمینت محسوب می‌شود. لمینت برای انواع دندان‌ها قابل اجرا است.

به طور مثال برای دندان شکسته شده یا پوسیده عقب و جلو، دندان طبیعی یا دندان‌هایی که با یکدیگر فاصله دارند، لمینت گزینه مناسبی خواهد بود. همچنین دندان‌هایی که تغییر رنگ داده‌اند، قابلیت پذیرفتن لمینت را دارند. توصیه می‏شود برای محافظت از لمینت از جویدن ناخن، مداد، یخ یا سایر اشیا خودداری کرده و فشار زیادی به دندان‌های خود وارد نکنید.

مطالعه بیشتر :  لمینت روشی نوین جهت اصلاح نامرتبی های جزیی

لمینت چه معایبی دارد؟

لمینت دندان با وجود مزایای متعدد با معایبی نیز همراه است. یکی از اولین معایب این است که لمینت دندان بدون بازگشت است و امکان حذف آن وجود ندارد. از دیگر معایب این روکش دندانی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مبلغ پرداختی برای انجام لمینت بالا است.
  • در فرآیند لمینت مینا دندان حذف می‌شود. بنابراین امکان دارد که دندان‌ها پس از لمینت نسبت به خوراکی‌ها و نوشیدنی‌های سرد و گرم واکنش نشان دهند.
  • لمینت برای افرادی که دندان قروچه شدید دارند، مناسب نبوده و این افراد ابتدا باید مشکل دندان قروچه شدید خود را برطرف کنند. البته افراد با دندان قروچه متوسط می‌توانند از نایت گارد استفاده نمایند.

تفاوت ایمپلنت و لمینت

طول عمر ایمپلنت بیشتر است یا لمینت؟

یکی ارز مهم‌ترین مواردی که پیش از اقدام به ایمپلنت یا لمینت باید از آن اطلاع داشته باشید، طول عمر هر یک از این دو روش است. لمینت دندان نیاز به مراقبت زیادی دارد و طول عمر آن بستگی به این مراقبت‌ها نیز دارد. رعایت اقداماتی ساده مثل مسواک و نخ دندان برای سلامت دهان و دندان از اولین راهکارهایی است که به طول عمر ایمپلنت و لمینت می‏افزاید.

همچنین فشار وارد نکردن به دندان‌ها، نجویدن اجسام و خوراکی‌های سخت از مراقبت‌های دندان پس از لمینت به شمار می‌آیند. در صورتی‌که این مراقبت‌ها را به نحو احسن انجام دهید، لمینت دندان 10 تا 15 سال دوام خود را حفظ می‌کند. در صورتی‌که این روکش دچار هیچ آسیبی نشود، تا 20 سال نیز دوام می‌آورد. از طرفی ایمپلنت دندان یکی از بهترین جایگزین‌ها برای کاشت دندان محسوب می‌شود.

در این فرایند از فلز‌هایی با مقاومت بالا مثل تیتانیوم استفاده می‌شود. در صورتی‌که پس از ایمپلنت کردن دندان‌ها، مراقبت بهداشتی از دهان و دندان خود داشته باشید، ایمپلنت بین 10 تا 25 سال عمر می‌کند. در برخی از موارد، ایمپلنت‌هایی وجود دارند که ساخت کشور آمریکا هستند و تا 30 سال دوام خود را حفظ می‌کنند.

مطالعه بیشتر :  6 اقدام فوری پس از انجام ایمپلنت دندان

در صورتی‌که مراقبت‌های لازم از ایمپلنت و لمینت به نحو اصولی و به طور مداوم انجام شود، هر دو این خدمات دندان تا آخر عمر می‌توانند دوام آورند. طول عمر لمینت و ایمپلنت با یکدیگر تفاوت چندانی ندارد و تقریبا یکسان است.

برای افزایش طول عمر لمینت و ایمپلنت چه کار‌هایی را باید انجام داد؟

تفاوت ایمپلنت و لمینت در طول عمر آن‌ها بسیار ناچیز است. اما در صورتی‌که از آن‌ها مراقب‌های ویژه‌ای شود، می‌توانند تا آخر عمر دوام بیاورند. برای اینکه ایمپلنت یا لمینت از آسیب و خرابی حفظ شوند، تنها کافی است موارد زیر را رعایت نمایید:

  • خودداری کردن از استعمال دخانیاتی نظیر قلیون و سیگار
  • محدود کردن مصرف خوراکی‌ها و غذاهای شیرین
  • استفاده از محافظ دهان در صورت ابتلا به دندان قروچه و فشار دادن فک روی هم
  • مراجعه به دندانپزشک دوبار در سال یا 6 ماه یکبار

تفاوت ایمپلنت و لمینت بیشتر در نوع کاربرد آن‌ها است. ایمپلنت جایگزین دندان است اما لمینت بیشتر جنبه زیبایی برای دندان را برعهده دارد. در صورتی‌که قصد استفاده از روش‌های ایمپلنت یا لمینت را دارید، مراقبت‌های لازم را انجام دهید تا عمر بالا خود را حفظ کنند. اگر به دنبال یک کلینیک دندانپزشکی هستید که این خدمات را با مناسب‌ترین هزینه و کیفیت بالا ارائه دهد، کلینیک تخصصی دکتر اردوان صنفی بهترین انتخاب برای شما است. شما می‌توانید با اطمینان خاطر بهترین خدمات دندانپزشکی را از دکتر صنفی و تیم حرفه‌ای این کلینیک دریافت کنید.

ما در کلینیک دکتر اردوان صنفی خدماتی دیگری نیز ارائه می دهیم که شامل موارد زیر است:

برای دریافت مشاوره با ما در تماس باشید:

راه های تماس با ما :

آدرس کلینیک مرکزی: تهران، شریعتی، بالاتر از پل سید خندان، خیابان خواجه عبدالله انصاری، پلاک ۱۷۲ طبقه اول، واحد ۵

این مطلب را به اشتراک بگذارید
نویسنده سایت
نویسنده سایت
مقالات: 35

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×

سلام دوست من. لبخند شما برای ما مهم است.

برای مشاوره در واتساپ به ما ملحق شوید

× ما آماده ارائه مشاوره هستیم