مراحل انجام لمینت

مراحل انجام لمینت دندان + عکس و نحوه نصب

لمینت از خدمات زیبایی دهان و دندان است که  امروزه طرفداران بسیاری نیز دارد. به کمک لمینت دندان می‌توانید ظاهر دندان‌های خود را زیباتر کرده و نواقص آن‌ها را برطرف کنید. بهتر است پیش از انجام لمینت اطلاعاتی درباره ویژگی‌های آن و مراحل انجام لمینت کسب نمایید.

اگر قصد دارید برای زیباسازی دندان‌های خود خدمات لمینت را با بالاترین کیفیت دریافت نمایید، باید به یک کلینیک تخصصی دندان مراجعه کنید. کلینیک دندانپزشکی دکتر اردوان صنفی مرکزی تخصصی در زمینه ارائه خدمات مربوط به دندان است.

لمینت دندان چیست؟

لمینت یا ونیر از جمله روش‌های بسیار ظریف دندانپزشکی محسوب می‌شود که دارای استحکام و مقاومت بالایی است. از لمینت برای پوشاندن نواقص دندان همچون شکستگی، ترک خوردگی، تغییر رنگ و فاصله بین دندان‌ها استفاده می‌شود. لمینت دندان طی چند سال اخیر با عنوان طرح زیباسازی لبخند نیز شناخته می‌شود. البته لمینت دندان تنها جنبه زیبایی نداشته و به عنوان روشی برای افزایش استحکام دندان‌ها نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

برای دریافت مشاوره با ما در تماس باشید:

راه های تماس با ما :

آدرس کلینیک مرکزی: تهران، شریعتی، بالاتر از پل سید خندان، خیابان خواجه عبدالله انصاری، پلاک ۱۷۲ طبقه اول، واحد ۵

مراحل انجام لمینت

مراحل انجام لمینت دندان

از مهم‌ترین نکات برای انجام لمینت دندان، انتخاب دندانپزشکی متخصص و کلینیک معتبر دندانپزشکی است. کلینیک تخصصی دکتر اردوان صنفی از بهترین مراکز برای انجام انواع خدمات دهان و دندان محسوب می‌شود. انجام اصولی مراحل لمینت دندان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. زیرا در صورتی‌که لمینت دندان به طور غیر اصولی انجام شود، می‌تواند منجر به ایجاد عفونت لثه، پوسیدگی شدید دندان و نفوذ باکتری‌ها و ذرات مواد غذایی به داخل دندان شود. لمینت دندان شامل 6 مرحله اساسی است که به ترتیب عبارتند از:

معاینه دندان ها

اولین مرحله انجام لمینت دندان مشورت با دندانپزشک متخصص است. در واقع باید دندان‌های شما معاینه شوند و در صورت نیاز جرم‌گیری روی آن‌ها انجام شود. برای انجام لمینت باید به هدف بیمار از دریافت این خدمات، جنس دندان‌ها و لثه او توجه کرد. معاینه دندان‌ها و لثه نیز از این نظر اهمیت دارد که گاهی دندان‌ها دچار پوسیدگی شده‌اند و نیاز است پیش از لمینت اقداماتی روی آن‌ها انجام شود.

مطالعه بیشتر :  استفاده، مزایا و معایب لمینت متحرک در بهبود ظاهر دندان‌ها + 3 مرحله آن

جرم‌گیری و تراش دندان از جمله این اقدامات است. در واقع ابتدا باید دندان‌ها پاکسازی شوند و سپس با توجه به عکس رادیوگرافی و با تشخیص پزشک 0.3 تا 1 میلی‌متر از مینا دندان تراشیده شود. همچنین لثه‌ها ممکن است دارای نواقص یا اندازه غیر معمول باشند که در این صورت لازم است پیش از انجام لمینت اصلاحاتی روی لثه توسط جراح انجام گیرد.

مراحل انجام لمینت

انتخاب رنگ مناسب لمینت

انتخاب رنگ لمینت یکی از مهم‌ترین مراحل انجام لمینت به شمار می‌آید. زیرا در صورتی‌که رنگ آن به درستی انتخاب نشود، ‌می‌تواند از زیبایی و طبیعی بودن دندان‌ها بکاهد. به طور کلی لمینت دندان 44 سایه رنگ دارد که در چهار گروه اصلی طبقه‌بندی می‌شوند. یعنی هر یک از گروه‌ها شامل چهار رنگ با درجه روشنی متفاوت هستند. البته در مرحله دوم علاوه‌بر انتخاب رنگ، روش مناسب لمینت نیز مشخص می‌شود.

مراحل انجام لمینت

قالب‌گیری دندان ها و ساخت لمینت

در این مرحله باید از فرم دهان و دندان‌های فرد قالب‌گیری شود. قالب‌گیری می‌تواند طی چند جلسه انجام شود و دارای 2 روش مختلف است. روش اول با استفاده از خمیر قالب‌گیری انجام می‌شود. در این روش متخصص پلاک خالی را با خمیر قالب‌گیری پر کرده در داخل دهان بیمار قرار می‌دهد. با فشار دندان‌ها روی خمیر مخصوص، نسخه کپی از حالت دندان‌های بیمار به دست می‌آید.

در نهایت پس از چند بار گاز گرفتن خمیر و حک شدن لگو کاملی از دندان‌ها، قالب به دست آمده به آزمایشگاه دندانسازی فرستاده می‌شود. روش دیگر برای قالب‌گیری از دندان‌ها استفاده از نخ زیر لثه‌ای است. در این روش تراشیدن دندان تا لبه آن‌ها انجام می‌شود و برای قالب‌گیری لثه کنار زده شده و توسط نخ زیر لثه‌ای یا رترکشن فرم دقیقی از حالت دندان‌ها به دست می‌آید.

مراحل انجام لمینت

اجرا لمینت به صورت موقت

بعد از انجام مراحل قالب‌گیری مدت کوتاهی طول می‌کشد تا لمینت مناسب دندان‌ها در لابراتوار دندانسازی تهیه شود. طی این مدت برای اینکه دندان‌های تراشیده شده سالم بمانند، از لمینت موقت استفاده می‌شود.

ساخت لمینت اصلی در لابراتوار

ساخت لمینت با روش‌های سنتی زمان‌بر است و حدود 2 تا 4 هفته طول می‌کشد. اما در صورتی‌که لمینت در لابراتوار دندانسازی مجهز به تکنولوژی پیشرفته‌ای نظیر CAD/CAM انجام شود، ساخت آن زمان کمتری خواهد برد. در صورت تولید لمینت با استفاده از تکنولوژی‌های پیشرفته تنها یک جلسه کافیست تا لمینت آماده شود. در این صورت دیگر نیازی نیست لمینت‌های موقتی روی دندان‌های بیمار کار گذاشته شوند.

مطالعه بیشتر :  بررسی انواع مختلف لمینت دندان، از جمله پرسلین، ونیر و لمینت مستقیم

نصب لمینت روی دندان یا bonding

در آخرین مرحله لمینت‌های ساخته شده توسط دندانپزشک به کمک چسبی خاص روی دندان‌ها نصب می‌شوند. اندازه این چسب باید با اندازه دندان‌ها تناسب داشته باشد.

مراحل انجام لمینت

لمینت با استفاده از روش اسکن دیجیتال داخل دهانی

استفاده از روش اسکن دیجیتال داخل دهانی یکی از جدیدترین روش‌ها برای قالب‌گیری و لمینت با دقت بالا است. این اسکنر عکسبرداری نقطه به نقطه از دهان انجام داده و با پردازش این تصاویر، یک مدل سه بعدی دقیق از دهان ایجاد می‌کند. از جمله مزایای این دستگاه می‌توان به سازگار بودن آن با سایر تجهیزات دندانپزشکی اشاره کرد که راحتی را برای دندانپزشک و بیمار به ارمغان می‌آورد.

نکات مهم برای انتخاب رنگ مناسب لمینت

مرحله دوم انجام لمینت انتخاب رنگ بوده که اهمیت ویژه‌ای نیز دارد. اولین گام برای انتخاب رنگ مناسب مشورت با دندانپزشک است. همچنین برای انتخاب رنگ مناسب لمینت باید مواردی از جمله رنگ چشم، رنگ پوست، رنگ اصلی دندان‌ها و جنسیت فرد را نیز در نظر گرفت. شاید به نظرتان عجیب بیاید که رنگ دندان چه ارتباطی با رنگ چشم و پوست دارد. به طور خلاصه برای اینکه مناسب‌ترین رنگ لمینت را انتخاب کنید، باید در نظر بگیرید که رنگ آن از رنگ سفیدی چشم‌ها روشن‌تر نباشد تا دندان‌ها طبیعی به نظر برسند. این نکته در رابطه با رنگ پوست برعکس است و باید به اندازه‌ای که پوست فرد تیره است، لمینت روشن‌تر انتخاب شود.

مراحل انجام لمینت

برای دریافت مشاوره با ما در تماس باشید:

راه های تماس با ما :

آدرس کلینیک مرکزی: تهران، شریعتی، بالاتر از پل سید خندان، خیابان خواجه عبدالله انصاری، پلاک ۱۷۲ طبقه اول، واحد ۵

لمینت بدون تراش و مزایای آن

در روش‌های سنتی لمینت کردن دندان‌ها گاهی نیاز است به دلایل مختلف دندان‌ها تراشیده شوند. تراشیدن دندان منجر می‌شود که فرایند لمینت تهاجمی‌تر شده و به ساختار دندان‌ها آسیب برسد. در روش‌های جدیدتر که با توجه به افزایش سلامت دندان‌ها ابداع شده است، تلاش می‌شود که کمترین تراشیدگی روی دندان‌ها انجام شود.

مطالعه بیشتر :  عوامل تعیین‌کننده و راهنمای انتخاب لمینت دندان با توجه به قیمت

این روش‌های جدید زمان کمتری نیاز دارند و تنها در دو جلسه قابل انجام هستند. از مزیت‌های لمینت بدون تراش می‌توان به دوام و ماندگاری بسیار بالا و عدم از بین بردن مینا و ساختار اصلی دندان اشاره کرد‌. همچنین در فرایند لمینت بدون تراش، احتمال ایجاد حساسیت لثه و دندان به حداقل می‌رسد. در نهایت این مدل لمینت بسیار طبیعی بوده و تشخیص آن از دندان طبیعی دشوار است.

انجام لمینت چند جلسه زمان نیاز دارد؟

هر یک از 6 مراحل لمینت دندان در جلسه جداگانه انجام خواهند شد. البته مرحله پنجم یعنی ساخت لمینت در آزمایشگاه دندانسازی از بقیه مراحل زمان‌ بیشتری می‌برد. به خصوص اگر لمینت با متدهای سنتی ساخته شود. با این حال زمان تقریبی انجام کامل مراحل لمینت دندان را می‌توان حدود 6 هفته تخمین زد. برای اطمینان خاطر از مراحل انجام لمینت دندان به صورت اصولی به دندانپزشک متخصص مراجعه نمایید. کلینیک دکتر اردوان صنفی از بهترین مراکز دندانپزشکی در تهران است که بهترین خدمات را به شما عزیزان ارائه می‌دهد.

زیبایی دندان‌ها تاثیر بسیاری در ایجاد حس اعتماد به نفس دارد. همچنین سلامت و زیبایی دندان‌ها در ظاهر افراد نیز تاثیرگذار است. بدیهی است که افراد با دندان‌های سالم و یکدست لبخند بسیار زیبایی دارند. به همین دلیل است که بسیاری از افراد همواره به دنبال روش‌هایی برای سلامت بیشتر دندان‌ها و پوشاندن نقص‌های آن‌ها هستند.

توجه به مراحل انجام لمینت به طور کامل، یکی از بهترین روش‌ها برای زیباسازی دندان‌ها و حفظ سلامت آن‌ها به شمار می‌آید. با انجام لمینت دندان و مراقبت اصولی از آن‌ها می‌توانید برای طولانی مدت از آن‌ها بهره ببرید. البته توجه داشته باشید که برای دریافت خدمات درمانی، کلینیک‌های دندانپزشکی معتبر و همچنین پزشکان متخصص را انتخاب کنید.

ما در کلینیک دکتر اردوان صنفی خدماتی دیگری نیز ارائه می دهیم که شامل موارد زیر است:

برای دریافت مشاوره با ما در تماس باشید:

راه های تماس با ما :

آدرس کلینیک مرکزی: تهران، شریعتی، بالاتر از پل سید خندان، خیابان خواجه عبدالله انصاری، پلاک ۱۷۲ طبقه اول، واحد ۵

این مطلب را به اشتراک بگذارید
نویسنده سایت
نویسنده سایت
مقالات: 35

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×

سلام دوست من. لبخند شما برای ما مهم است.

برای مشاوره در واتساپ به ما ملحق شوید

× ما آماده ارائه مشاوره هستیم